تحلیل تماتیک سبک زندگی در بازی رایانه ای سیمز
نویسندگان
چکیده
این مقاله به بررسی سبک زندگی شبیه سازی شده (وانمایی شده) در بازی رایانه ای پرفروش سیمز 3 اختصاص دارد. هدف از این پژوهش، شناسایی الگوی شبیه سازی شده از زندگی، در این بازی رایانه ای است که در ژانر شبیهسازی ساخته شده است. با توجه به تفاوتی که در ماهیت بازی های رایانه ای (نوعی از رسانه های تعاملی) نسبت به رسانه های جمعی وجود دارد، از ترکیب دو روش کیفی «مشاهده مشارکتی» و «تحلیل تماتیک» برای رسیدن به هدف تحقیق بهره گرفته شده است. یافته ها در این بررسی حکایت از آن دارد که سیمز 3، شبیه سازی از سبک زندگی مصرفی است که مصرف در آن بیش از آنکه ارزش کاربردی و ارزش مبادله ای داشته باشد، ارزش نشانه ای دارد.
منابع مشابه
تحلیل تماتیک سبک زندگی در بازی رایانهای سیمز
این مقاله به بررسی سبک زندگی شبیهسازی شده (وانمایی شده) در بازی رایانهای پرفروش سیمز 3 اختصاص دارد. هدف از این پژوهش، شناسایی الگوی شبیهسازی شده از زندگی، در این بازی رایانهای است که در ژانر شبیهسازی ساخته شده است. با توجه به تفاوتی که در ماهیت بازیهای رایانهای (نوعی از رسانههای تعاملی) نسبت به رسانههای جمعی وجود دارد، از ترکیب دو روش کیفی «مشاهده مشارکتی» و «تحلیل تماتیک» برای رسیدن ب...
متن کاملمقایسه حمایت اجتماعی در نوجوانان علاقه مند به سبک های مختلف بازی های رایانه ای
زمینه و هدف: با پیشرفت صنعت شبکه و اینترنت، بازیهای رایانهای هم در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشتهاند و در سبکهای مختلف روانه بازار شدهاند. لذا هدف از این پژوهش، مقایسه حمایت اجتماعی در نوجوانان علاقهمند به سبکهای مختلف بازیهای رایانهای بود. مواد و روشها: روش این پژوهش توصیفی از نوع علّی – مقایسهای بود. جامعهی آماری این پژوهش را کلیّه نوجوانان و جوانان پسر مراجعهکننده به گیمنتهای ...
متن کاملمقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی های رایانه ای بر حسب سبک ، سابقه و میزان ساعت انجام بازی
مقدمه: این تحقیق با هدف مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی رایانه ای بر حسب سبک بازی، محل بازی ، سابقه بازی و میزان ساعت انجام بازی رایانه ای انجام گردید. روش کار: روش این تحقیق توصیفی، از نوع علی مقایسه ای بود. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان منطقه بهارستان 2(شهرستان های تهران) بودند که یک نمونه372 نفری از میان آنها به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردید...
متن کاملتطبیق موردی 9 بازی رایانه ای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی های رایانه ای آموزشی
پژوهش حاضر باهدف تحلیل محتوای بازیهای رایانهای آموزشی بر اساس اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی است. پرسشهای اساسی این پژوهش عبارتاند از: 1. آیا بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده بر اساس استانداردهای طراحی بازیهای رایانهای جدی ساختهشدهاند؟ 2. آیا بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده با عناصر و اصول عمومی طراحی بازی مطابقت دارد؟ روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه آماری ای...
متن کاملنقش بازی های رایانه ای در آموزش ریاضیات
تحقیقات نشان میدهد استفاده از بازیهای مناسب و پر محتوا میتواند نقش بهسزایی در امر آموزش و یادگیری در تمام افراد و به خصوص در کودکان داشته باشد. به دلیل آنکه بازیها شامل تفریح بوده و فعالیتهای شامل تفریح نقش بزرگی در کسب مهارتهای مختلف برای درک و یادگیری موضوعات مختلف و حل مسائل مربوطه را دارند، می توان از آنها در آموزش استفاده کرد. با توجه به اهمیت ریاضیات در تمام مقاطع تحصیلی و مشکلات ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
عنوان ژورنال:
مطالعات رسانه ایISSN 2008-9619
دوره 10
شماره شماره 1(پیاپی 28) 2015
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023